zondag 17 mei 2015

Flog ♥ meivakantie in Kreta!♥


Hey allemaal,
In de Meivakantie ben ik een week naar Kreta, Griekenland, geweest.
Het was super leuk! Om jullie een ideetje te geven hoe het daar was heb ik een Flog, foto vlog, gemaakt.

Vrijdag 1 Mei

we moesten om 3 uur s'nachts opstaan en aankleden. Om 4 uur zaten we in de auto naar Brussel.
In de Auto
Na ongeveer anderhalf uur rijden kwamen we aan op Brussel Airport.
Na het inchecken hebben we nog even een smoothie en een boterham naar binnen gewerkt om daarna door de douane te gaan. Ik vond het allemaal erg spannend, nou ja ik vond het vliegen spannend. En ik had dus al erge kriebels in mijn buik... Toen ik m'n tas weer wilde pakken ging mijn tas naar een andere baan omdat er iets in zat dat niet hoorde ofzo. Natuurlijk raakte ik helemaal in paniek! Het viel uiteindelijk wel mee, ik had mijn DEO niet in een apart plastic zakje gedaan, oeps.
Eenmaal in het vliegtuig ging alles goed en zijn we veilig aangekomen op Heraklion Airport.
Met een bus werden we naar ons hotel/appartementen ding gebracht in Chersonissos.
Voordat we onze kamer kregen mochten we eerst nog wat eten uit het all-in restaurant, ik had een salade met fruit :). 
uitzicht vanuit het terras





















Ons appartement bestond uit een keuken/woonkamer/slaapkamer, een badkamer en nog een slaapkamer.
Nadat we een beetje hadden uitgepakt deden we onze zwemkleding aan en gingen we bij het zwembad zitten.
s'Avonds liepen we wat rond in de hoofd/winkel straat van Chersonissos.







goden Hades en Pherephone


Zaterdag 2 Mei
Vandaag zijn we naar Heraklion geweest. Daar zijn we naar 'De Gypsy markt' geweest. Ook zijn we naar het 'Archaeological Museum van Heraklion geweest.
sieraden
potjes

graftombe

Zondag 3 Mei

'badkamer' koningin
miniatuur paleis van knossos
Vandaag zijn we naar Knossos geweest om de overblijfselen van het Paleis van Knossos te zien. Ik wilde hier heel graag heen omdat ik hier veel van heb gehoord en mythes over heb gelezen toen ik gymnasium deed.
troonkamer Koning
Knossos




















Maandag 4 Mei

Vandaag gingen we de stad Agios Nikolaos bezoeken. Deze stad zag er echt heel gezellig uit. Midden in de stad ligt er een soort van haventje.

hoe helder is het water hier!?
















Dinsdag 5 Mei

Vandaag zijn we naar het Laciti plateau geweest. We hadden dit niet van te voren opgezocht ofzo dus wisten we niet wat ons te wachten stond. we volgden gewoon de bordjes en reden dus door de bergen. uiteindelijk kwamen we bij een oud dorpje. De wegen waren hier erg smal. daarna ging je weer de bergen in. hier waren een aantal uitzicht punten vanwaar je het dorpje zag en het stuwmeer dat er langs ligt.
het Lacitit plateau
Toen we verder reden kwamen we weer langs een uitzicht punt waar ook een museum was over het leven in prehistorie. daar zijn we verder niet in geweest. Na nog een paar minuten waren we er, ook al wisten we dat zelf niet... Het was namelijk geween een vlak stuk tussen bergen in. Hierop lagen allemaal weilandjes met schapen en een paar molentjes.

s'Middags zijn we naar het waterpark Starbeach geweest. Hier heb ik vooral in de zon gelegen op een bedje, ook ben ik in een paar zwembaden geweest. Maar het water was nog best fris.
s'Avonds was er een dans avond. Er waren twee dansers bij het zwembad en die haalde dan zoveel mogelijk mensen uit het publiek om mee te dansen op de oude Griekse muziek. Dit was erg gezellig.

woensdag 6 Mei

Vandaag was vooral een luie dag. We zijn weer naar Starbeach geweest.
s'Avonds was barbecue avond. Ik heb saté en gyros op ;).

 In Kreta zijn trouwens super veel straat katten. Ook bij het terras waren er een paar.





Donderdag 7 Mei

We zijn naar de haven gelopen in Chersonissos zelf. Vandaag was het maar liefst 30 graden dus heel veel kon je niet doen. s'Middags zijn we daarom ook bij het appartement gebleven en hebben we daar bij en in het zwembad gelegen.
S'avonds zijn we weer terug naar de zee gelopen en hebben we daar ook heerlijk gegeten. Ik had een Griekse pizza op en die was lekker!












Vrijdag 8 Mei

Helaas is dit de laatste dag *snik*. Om half 1 zouden we opgehaald worden met de bus, dus zijn we tot die tijd nog bij het zwembad gebleven.

En dan was het zover.  Om drie uur steeg het vliegtuig op en na een paar uur vliegen zijn we veilig geland op Brussel.
Van de terugweg naar huis heb ik niet veel mee gekregen omdat ik in de auto vooral heb geslapen.
Toen we thuis waren werd onze kat helemaal gek omdat ze ons erg gemist had :).



Dat was mijn vakantie! Ik vond het super leuk.
Ik hoop dat jullie deze Flog ook leuk vonden! Tot de volgende keer.

volg mij op  instagram: elisetje123
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten